søndag den 18. juli 2010

16. juli 2010

Selv om vi var trætte i går, var der alligevel ikke nogen af os der kunne sove rigtig længe. Det gjorde heller ikke noget, for sikke en udsigt vi kunne stå op til. Fra vores altan kunne vi stå og se solen stå op ud over vandet. Den udsigt vil vi bestemt gerne have med os hjem. Efter et tiltrængt bad gik vi ned for at spise morgenmad. Det var rigtig svært at vælge. Buffeten er både flot og stor, men vi fik da fyldt tallerknerne og fik et bord med udsigt over vandet.

Med fyldet maver kom vi hurtigt op på værelset og fik badetøj på og smurt os med solcreme. Så kunne det kun gå for langsomt med at komme ned til stranden, og sikke en lækker strand. Vandet var flot og klart og dejligt varmt. Desværre kunne vi ikke helt stoppe med at bade. Det betød at solcremen blev skyllet af, også selv om vi havde købt en der skulle være vandafvisende. Resultatet var en meget rød far og en lidt mindre rød datter. Det kommer til at gøre ondt de næste par dage. Vi håber vi kan rede det værste med godt med aloe vera og aftersun lotion.

Ved middagstid gik vi op fra stranden for at spise frokost og se lidt på hovedgaden med alle de butikker vi ikke rigtig kunne se i går aftes da vi kom. Vi var ikke nået mange meter ned af vejen før de første sælgerne havde spottet at der var nye turister på vej. Hurtigt var de ude og have fat i os for at lokke os med ind i deres butik. Vi var dog kun inde ved at par skræddere for at forhøre os om priserne på at få syet et jakkesæt til Alexander. Priserne ligger omkring 1000 kr. Vi synes måske det er lidt meget for et jakkesæt han hurtigt vokser ud af.

Flemming fik også besøgt en tatovør. Her er priserne rigtig gode i forhold til Danmark. Nu skal det lige overvejes om der den sidste dag skal laves en ny tatovering inden vi skal hjem.

Priserne på restauranterne her nede er faktisk ikke helt så billige som vi havde regnet med. Det er tydeligt at der er mange turister her i forhold til i Manila. Det er skruet gevaldigt op for priserne. Vi fandt dog en hyggelig lille restaurant, hvor vi kunne få en lille smagsprøve på det thailandske køkken. Ungerne var dog ikke helt så modige så de tog en burger i stedet.

Efter frokosten gik vi tilbage på hotellet for lige at slappe lidt af og pleje de solbrændte kroppe lidt. Lilli ville gerne gå en tur langs stranden, for at kigge lidt på de små telte der er sat op, hvor man kan få massage. Vi havde også læst at det kunne være en god måde at finde spisesteder på, da flere hoteller skulle havde restauranter ned til vandet. Vi nåede dog ikke ret langt, inden et regnvejr meget hurtigt trak ind over os. Selv og vi løb alt hvad vi kunne tilbage igen var vi alligevel gennemblødte da vi kom hjem, så vi måtte lige skifte vores tøj endnu en gang inden vi kunne gå ud og spise til aften. Heldigvis er regnen hurtigt over stået her nede. Så til aften kunne vi atter komme ud uden brug af paraply.

På hotellet havde vi fundet flere brochurer med forskellige ture man kan komme på. Vi blev enige om at det nok ville være en god ide at tage på tur i morgen, så vi kunne undgå solen lidt. Vi gik derfor ind til at af det mange steder som arrangerer ture og her fik vi gåde råd til valg af tur samt et pænt afslag i prisen. Så håber vi bare at vi får en god tur i morgen.

Her til aften gik vi noget længere ned af hovedgaden for at se på lidt flere butikker. Vi er faktisk lidt skuffede over deres udvalg af kopivarer. Langt det meste er af så dårlig kvalitet, at vi slet ikke gider købe det med hjem. Lilli fandt dog en butik med tasker, hvor kvaliteten er langt over hvad de små gadebutikker har. Prisen er sikkert også højere, men han lød da til at han var til at handle lidt med. Det gode ved den butik var også at der var en helt tydelig duft af læder da vi kom ind. Så burde der vare gode chancer for at det faktisk er læder og ikke det billige plastik de har de andre steder.

Flemming havde håbet at kunne finde lidt butikker med elektronik, men det er der slet ikke noget af. Ikke lige her i hvert fald. En af dagene vil vi lige havde undersøgt om der er andre steder man kan tage hen for at handle.