torsdag den 8. juli 2010

30. juni 2010

Dagen i dag startede rigtig tidligt, nemlig kl. 2 om natten, da vi opdagede at der kom vand ind fra loftet i vores lejlighed fra det ret voldsomme tordenvejr der var trukket ind over Manila i løbet af natten. Vi fik lagt håndklæder ud og reddet vores ting væk fra vandet og kunne igen gå til ro, men vi havde vist begge svært ved at sove igen, og det hjalp heller ikke på det at vi skulle op klokken 5.30 for at være klar til dagens udflugt.
I dag var der planlagt en tur til Villa Escudero, som er en gammel spansk Hacienda. Haciendaen består af en 800 ha stor kokosplantage.
Efter en køretur på ca. 2 timer ankom vi til Villa Escudero, og blev budt på en velkomstdrink af buko, som er frisk kokosjuice. Vi var inde at se det tilhørende museum, med mange gamle effekter fra katolske kirker samt en masse historiske samlinger med god information om Filippinernes historie. Efter museums besøget fik ungerne gang i lidt leg med de filippinske børn og det viste sig at holde resten af dagen. Vi kørte nu i carabao cart, som er en slags hestevogn bare trukket af en vandbøffel i stedet, ned til restaurant som ligger ved foden af et lille vandfald. Her kunne vi nyde en lækker buffet mens vi spiste sad vi med fødderne i vandet. Det var dejligt svalende i varmen. Efter måltidet kunne ungerne bade i vandfaldet. Men vi havde ikke fået vand nok, så vi gik direkte op i poolen og så blev der leget og plasket til den store guldmedalje. Natasha og Alexander var meget populære hos både Tata, Joelle og JM og der blev grinet rigtig meget selv om de ikke forstod hvad hinanden sagde. Der var også en lille vandrutsjebane som også skulle prøves, og da Natasha så at Joelle selv kunne køre ned og svømme ind til kanten skulle hun også prøve, og hun var rigtig glad da det viste sig at hun godt kunne. Tata, Alexander og JM kunne dog ikke svømme selv i den lidt dybere pool hvor rutsjebanen var, så Flemming fik lov at gribe Tata når hun kom ned. Lilli skulle så gribe Alexander, og Onkel Teddy fik lov at gribe JM. Både børn som voksne havde vist et par sjove timer i vandet.
Men løjerne skulle jo have en ende og da vi igen havde fået tørt tøj på kørte vi hjem til lejligheden og fik os frisket op, for herefter at køre ud til Ate Nene for at spise aftensmad. Her fandt børnene igen hurtigt sammen og Natashas Nintendo var meget populær at låne. Vi kørte lidt tidligt hjem til lejlighederne igen og så fik vi lavet os lidt frisk frugt og smagt lidt på de forskellige nye sodavand vi fandt i Festival Mall den anden dag.Vi kørte lidt tidligt hjem til lejlighederne igen og så fik vi lavet os lidt frisk frugt og smagt lidt på de forskellige nye sodavand vi fandt i Festival Mall den anden dag.