søndag den 18. juli 2010

15. juli 2010

Efter morgenmaden fik vi pakket de sidste ting i bagagen. Flemming havde lige et sidste ærinde, der skulle klares i Festival Mall. Da vi kom tilbage til lejligheden fik vi lidt og spise inden Glenn kom med bilen. Vi havde aftalt, at vi skulle køre kl. 11. Klokken blev godt nok 11.15 inden vi kørte fra Vivant Flat for sidste gang. Da vi kom på motorvejen kunne vi se kø både foran os og bag os. Trafikken stod bare helt stille. Turen hen forbi Starmall, som normalvis tager 5-10 min. tog i dag 40 min. Vi havde regnet med, at vi ville være i lufthavnen kl. 12, men vi kunne hurtigt regne ud, at det ikke kunne lade sig gøre. Først da vi kom til Sucat afkørslen gled trafikken nogenlunde, og 12.45 trillede Glenn ind foran lufthavnen. Ud af bilen kom vi i en rasende fart, og Bedstefar fik hentet bagagevogn til os, vi fik sagt farvel til dem der skulle siges farvel til, og Ate Nene fik hentet en vagt, en af hendes bekendte, som fik os eskorteret uden om den lange kø – tak for det.
Vi fik tjekket bagagen ind hele vejen til Koh Samui, så den skulle vi heldigvis ikke tænke på i Bangkok. Vi fik fundet gaten, hvorfra vi skulle af sted, og endelig kunne vi sætte os og slappe af efter en hæsblæsende formiddag. Flyet var ca. 15 min forsinket, og vi landede derfor først kl. 17 i Bangkok.
Da vi var igennem immigrationen og kommet over til indenrigs havde vi tid til at finde os lidt aftensmad. Med fyldte maver fandt vi frem til gaten, hvorfra vi skulle af sted mod Koh Samui. I stedet for at sidde en time i en kedelig afgangshal, fik vi lov til at sidde i Bangkok Airways’ lounge. Der var bløde sofaer, mad og drikke og internetforbindelse – nu krydser vi fingre for, at vi kan sidde her, når vi skal hjem om en uges tid.
Efter halvanden time i luften landede vi i Koh Samui Lufthavn. Ungerne var efterhånden blevet noget trætte efter turen. Vi blev kørt i taxi fra lufthavnen til resortet. Selvom vi forsøgt at følge med i de nye omgivelser, var det næsten umuligt at orientere sig og danne sig et indtryk af Koh Samui uden for taxiens vinduer – vi glæder os til at se det hele i dagslys.
Da vi havde tjekket ind blev vi vist hen på værelset, hvor vi fik en hurtig rundvisning. Vores bagage kom kort tid efter. Nu kunne vi vist alle 4 mærke, at energiniveauet var helt i bund. Nattøj og tandbørster blev fundet frem, og vi hoppede på hovedet i seng.